İzmit Web Tasarım |E-Ticaret Satış Yolları 2020

0035
  • 22/10/2019

Merhaba sevgili dostlar, bugün sizlerle e-ticarette satış yolları 2020 konusunu işleyecek gelecek yıla kendimizi nasıl hazırlayabiliriz, müşterilerimize nasıl bir profil çizebiliriz bunlardan bahsedeceğiz. Bizler de izmit web tasarım ekibi olarak başta kendi müşterilerimiz olmak üzere Türkiye’de hizmet sağladığımız bütün markalara bu yolda profil oluşturmaya başladık, tekrardan defterlerimizi kitaplarımızı ortaya döktük bile.

Unutulmamalıdır ki, dijital dünya her geçen gün demek hafif
kalır, her geçen saniye değişmekte ve gelişerek büyümektedir. Bundan dolayı boş
durmak, bugün olmaz yarın veya haftaya inşallah demek gibi söylemler yerimizde
saymaktan öteye götürmeyeceği gibi ticari anlamda kazançta sağlatmayacaktır.
Bundan dolayı hiçbir zaman keşke dememek için kafanızda oluşturduğunuz şeyleri
bugünden harekete geçirmeniz en doğru yol olacaktır sizler için.

Çünkü ne kadar erken yola çıkar ve markanız için ne kadar
fazla zorlukla mücadele ederseniz sonucunda da o kadar başarılı ve sağlam
temeller üzerine kurulu bir sistem sahibi olabilirsiniz. Yukarıda da
belirttiğim gibi bizler ajansı olarak
şimdiden defter kalemlerimizi ortaya çıkarttık ve 2020 yılına girmeden
stratejilerimizi oluşturmaya başladık. Tabi bu stratejilerimiz sadece
satışlarımızı arttırmaya yönelik değil, aynı zaman da teknikleri konusunu da kapsamaktadır.

Bir başka makalemizde de sizlere uzun uzuna e-ticarette etkili seo teknikleri
hakkında bilgiler sunarak bu konuda ki ufkunuzu aydınlatmak farklı bir boyut
kazandırmak isteriz.

O gün gelene kadar şuan önümüzde e-ticarette satışları arttırma yolları var. Bu konuya
odaklanmalıyız şimdi 😊

Hazırsanız başlıyoruz..

izmit-web-tasarim
izmit-web-tasarim

İzmit web tasarım |E-Ticaret Neden Önemlidir?

İlk önemli neden ile başlamak daha doğru olacak diye
düşündüm. O yüzden bu başlıkla birlikte yola koyuluyoruz. E-ticaret neden önemlidir? Sorusu hemen hemen bütün işverenlerin ve
marka sahibi olan kişilerin aklını kurcalamaktadır. Hatta şöyle diyaloglara
şahit olmuş bile olabilirsiniz. “ Yahu e-ticarete girmek istiyorum ama ne
yapacağım, nereden başlayacağım bilmiyorum. “ noktasından sonra “ Aman şimdi o
kadar işle kim uğraşacak boşver. “ şeklinde konuşmalarını sonlandırmaktadırlar.
Bu yanlış diyemeyiz sadece yol göstericileri olmadıklarından dolayı dijital
pazarlama işverenler ve marka sahiplerine ağır ve zorlu gelmektedir.

Aslında dijital pazarlama sektörüne bir kere adım atan ve
bir kere olsun kahvesini yudumlarken satışlarını gerçekleştirme hazzını yaşasa
bu işin o kadar da zorlu olmadığını kendisi de çok iyi anlayacaktır. Tabi bunu
söylerken e-ticaret yaparak kolay para
kazanma
ihtimali olduğu gibi bir algı oluşmasın kesinlike 😊
E-ticaret markaların kazançlarını arttırmak için ne kadar kolay bir pazarlama
aracı gibi gözükse de bir ters durumu da aynı sektörde farklı firmalar içinde
rekabet etme durumudur.

Fakat etkili seo
teknikleri
ni dikkatli uygular ve işini iyi yapan bir kişi ile çalışırsanız
emin olun rakipleriniz sadece rakip olarak kalacak ve sizlere hiçbir zaman
yetişemeyecek ve satış hacminize ulaşamayacaklardır.

İşte bu yüzden bizler her seferinde bağıra bağıra
söylediğimiz şeylerden birisi de local
seo
ve e-ticaret sitesinin önemidir.

İzmit web tasarım | E-Ticarette Müşteriyi Anlama Teknikleri Nelerdir?

E-Ticaretin neden önemli olduğunu iyi bir şekilde
anlatabildiğimi düşünüyorum. İşin özü markamızı en iyi şekilde temsil edebilmek
için hiçbir trendi kaçırmamak gereklidir. E-ticarette müşterilerimize ulaşmamız
için önemli bir araç.

Peki e-ticaret önemli ama sadece bizim için web sitemiz midir
önemli olan? Ben cevaplıyım dilerseniz HAYIR! Web sitelerimiz bizlerin elinde
ki yeni doğmuş bir bebektir. Bu konuda hiçbir problem yok ama web sitelerimizi
değerli kılan ve günden güne büyüten de sitemize gelen ziyaretçilerimizdir.
Bundan dolayı ziyaretçilerimizin ne istediğini, nasıl bir yapı ile karşılaşmak
istediklerini iyi analiz etmemiz gereklidir.

Kendi göz zevkimizin güzelliğinden ziyade müşterimizin nasıl
memnun kalacağına odaklanmalı ve müşterimizin gözünden düşünmeliyiz. Herkesin
zevki ve rengi farklıdır, herkese göre web sitemizi nasıl şekillendireceğiz
noktasında ki soru işaretini de hiç şüphesiz ki Google araçları
karşılamaktadır. Google araçları sayesinde memnun kalacağınız tüm sonuçlara
ulaşabilmeniz muhtemel. Bunun en başında tabi ki Google Analytics ve Google Search
Console gelmektedir. Bu iki araç sayesinde birbirinden farklı sonuçlara
ulaşabilir, müşterilerinizin hareketlerini ve istatistiklerini çok rahat bir
şekilde ekranınızdan takip edebilirsiniz.

Peki ama sadece bu kadar mıdır Google araçları tabi ki
hayır! Birbirinden farklı ölçü birimleri sayesinde işinize göre, sektörünüze
göre sonuçlar elde edebilir, bu sonuçları farklı filtreler sayesinde en yalın
hale indirgeyerek saf ve doğru sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Yine de bu kadar söylediğimiz şey işin teknik kısmıdır. Önemli
olan kısım ise o teknik bilgileri müşterimizin gözünden bakarak sitemize
uygulamak ve revize ederek kullanıcılara o şekilde sunum yapmaya devam
etmektir.

Bu noktada iyi bir analiz uzmanına ihtiyacınız olacaktır.
Sektör de aktif olarak faaliyet gösteren bir uzman yardımı sayesinde web
sitenizi revize edebilir, ufak bir revize sonucunda satış hacminizi iki katına
bile çıkartabilirsiniz.

Unutmayın ki, herkesin alışveriş yaptığı elektronik cihaz
farklı. Birisi tablet ile alışveriş yapmayı severken başka birisi yolda yürürken
cep telefonunu kullanabilir veya bir başkası kahvesini yudumlarken bilgisayar
başında uzun uzun incelemeyi isterken birisi laptop ile birlikte beş dakikalık
boşluğunu değerlendirmekte isteyebilir.

Siparişinizin ne zaman nereden, ne şekilde geleceğini
bilemezsiniz. Ama yukarıda söylediğim araçlar sayesinde bu noktada da bir
filtreme yapabilir, en aktif kitlenizin nereden geldiğini hangi saatler
aralığında sitenize girdiğini veya hangi ürünleri daha çok incelediğini
görebilirsiniz.

İşte bu noktada oyun kurucu olarak takımınızı ona göre
şekillendirmeniz gerekmekte.

İzmit web tasarım | E-Ticarette Ne Kadar Kazanırım?

Bu soru çok değişken e-ticarette
ne kadar kazanırım
sorusundan ziyade, e-ticarette rakiplerimin arasında
nasıl ilk sıralarda yer alırım ve başarılı olurum sorusuna cevap bulmak
gereklidir. Unutmayın ki, 100 ziyaretçiden 1 kişi bile alışverişi tamamlayıp
sitenizden ayrılmıyorsa emin olun yaptığınız da bir yanlışlık vardır. Bu
yanlışlığı düzeltebilmekte uzmanlık gerektirir.

Eğer iyi optimize edilmiş bir web siteniz var ve
rakiplerinizin arasında zirve noktadaysanız işte o zaman size rakam sunmaktan
ziyade hayallerinizi sormak daha doğru olacaktır. Çünkü ROI sistemi sayesinde
ortalama kazançların ilk üç sonuçta dağıldığını çok net görebiliyoruz.

Yukarıda ki görsel de göreceğiniz üzere birinci siteden
başlayarak onuncu siteye kadar ki süreçte ortalama kazanç oranlarını
görmekteyiz. Dilerseniz anlamanıza yardımcı olmak adına yukarıda ki görseli biraz
açıklayayım.

İlk kısımda gördüğünüz arama hacmi sizin ürününüzün Google
da aylık aranma hacmini temsil etmektedir. Ben x bir ürün için ortalama ayda
15000 aranma hacmi belirledim kendimce, ikinci kısımda da ise x ürünün satış
fiyatı olarak 1499 TL fiyat biçtim ve e-ticaret
dönüşüm oranı
standartlarına bağlı olarak %2’lik bir kısmı kendime potansiyel
müşteri seçtim.

Yani ortalama 100 kullanıcıdan sadece 2 tanesi benim gerçek
müşterim olarak kabul ettim. Ve bu doğrultuda sorgulama sonucunda gördüğünüz
gibi 1. Sırada ki web sitesi 163,691 TL ortalama aylık satış hacmine ulaşırken 2.
Sırada ki site 56,213 TL gibi üçte birlik bir satış hacmine düşmektedir. Ve bu
onun sırada ki site ile arasında uçurum kadar fark oluşturmaktadır.

İşte e-ticaret etkili seo konusu tam olarak burada devreye girmektedir. Web sitelerinin olmazsa olmazıdır seo. Bunu sadece e-ticaret olarak nitelendirmek yanlış olur, genel olarak hangi sektör de aktif olarak faaliyet gösteriyor olursanız olun sonuçlar aşağı yukarı hep bu şekilde olacaktır.

Ağır metal sanayii hizmetleri sağlayan bir firmanız olması
da ortalama sonuçların tarafınıza olumlu dönüşünü değiştirmeyecektir. Tabi bu
1. Sırada olmanıza bağlı olarak değişmektedir.

Sizler de mevcuttaki web siteleriniz ve satış hacimleriniz
üzerinden değerlendirme yapabilir, ortalama satış hacimlerini ise seohocasi.com üzerinden test
edebilirsiniz.

İzmit web tasarım | E-Ticarette Sadakat ve İstikrar Nedir?

Yukarıda ortalama satışlardan ve tabi ki e-ticaretin
öneminden bahsettik ama bu işlerin iki günde olacağını hiçbir şekilde
söylemedik fark ettiyseniz çünkü inanın size iki günde birinci sayfa
garantisini veren kimse sizin yararınıza bir düşünceyi taşımıyordur.

Unutulmamalıdır ki e-ticarette olsun veya olmasın, dijital
pazarlama oldukça ciddiyet gerektiren ve devamlı olarak takip gerektiren bir
süreçtir. Bundan dolayı iki günde beklentinizi karşılamıyor olmanız bu şekilde
gideceğiniz ve hiç kazanamayacağınız anlamına gelmemektedir.

İstikrarlı ve sabırlı bir şekilde yolunuzda ilerlerseniz er
yada geç kazanç sağlayacağınız bir gerçektir.

İzmit web tasarım | E-Ticarette Satış Arttırma Yolları Nelerdir?

E-ticarette satış arttırma yolları nelerdir? Sorusu pek çok bizlere
sorulmuş olsa da herkese tek tek cevap verebilmek bazen oldukça güç olabiliyor.
Bu makalemizde de sizlere birkaç alternatif sunarak satışlarınızı arttırmaya
yönelik çözümler sunmaya çalışacağım .

Öncelikli olarak yine belirtmek istiyorum ki, makalemde
geçen örneklemeler tamamen benim kendi hayali ürünlerim ve satış rakamlarımdır.
Hiçbir şekilde x bir ürünü temsil etmemektedir. Bundan dolayı söyleyeceğim yollar
ve verdiğim bilgiler genel kabul gören durumlar olmasından dolayı siz bunları
filtreleyerek kendi sektörünüze ve ticaretinize uyarlamalısınız.

Evet nerede kalmıştık; e-ticarette satışları arttırmak için
pek çok yol olmasına karşın genel olarak dikkat etmeniz ve sonucunda olumlu
dönüşler alacağınız durumlardan bazıları;

  • Müşterilerinizi önemseyin ve onlara her zaman
    değer verin. İnsanlar robotlaşmaktan ziyade dostluk ve samimiyeti aramaktadır.
    O yüzden kurumsal yapınızdan çıkmadan ama aradaki tatlı görüşmeyi de
    zedelemeyecek şekilde müşterilerinize her zaman sanki karşılarındaymış gibi
    hizmet sağlayın.
  • Ürünleriniz ve markanızın arkasında durun. Piyasa
    da üç tane ürün satabilmek için birbirinden farklı gerçeği yansıtmayan cümleler
    kuran firmalardan ve satıcılardan olmayın. Genel olarak ne yapıyorsunuz, kim
    için yapıyorsunuz ve hangi kalitede nasıl bir ürün satıyorsunuz bunun
    bilincinde olun, bilgilendirmelerinizi ona göre yapın ve sattığınız ürün çok
    kalitesiz dahi olsa malınızın veya markanızın arkasında durun. Unutmayın ki,
    siz dürüst olduğunuz sürece sadık müşteri kitlenizi oluşturabilirsiniz.
  • Doğru bilgiler verme noktasını biraz daha
    açıklayacak olursak, genel olarak elinizde ki ürünlerin ne olduğunu, neden
    yapıldığını şekilde fayda veya zarar gördüğünü detaylı şekilde satış
    sayfalarınızda belirtin. Bu noktaları atlamanız sizlere fayda yerine zarar
    getirecektir. Unutmayın ki, dijital dünyanın kapıları herkese açıktır bu yüzden
    sizler bir satış yaptım diye sevinirken aslında on müşteriyi kaybedecek bir hamle
    yapmış olabilirsiniz. Kendinizi ve markanızı asla karalayacak hareketler de
    bulunmayın.
  • Ürün görsellerinize de ticaretiniz ve
    dürüstlüğünüz kadar önem gösterin. Unutmayın ki insanlar birşeyi alırken birebir
    gerçekliğini değerlendirmek isterler. Aliexpress üzerinden aldığınız bir
    görseli kendi çekiminiz gibi sunmayın. Artık insanlar hangi fotoğrafların
    kaliteli hangisi değil noktasında iyi ayırt edebiliyor ve tabi ki kalitenin
    peşinden gitmeyi biliyorlar. O yüzden kaliteli görseller kullanarak müşterinizi
    kalitenizle cezbetmeye çalışın.
  • Her zaman aktif olun, geri dönüşlerinizi güzel
    yapın ki müşterileriniz sizlerden hiçbir zaman rahatsızlık duymasın.
    Müşterileriniz genel olarak ulaşım sağlamak istediğinde karşılarında birisi
    görmek isterler işte bu noktada ya siz yada farklı bir yardımcınız destek
    sağlaması gerekmektedir.
  • Müşterilerinizi unutmayın, onlara ara arada olsa
    mail kampanyaları oluşturun ve siteye eklediğiniz yeni ürünleri veya eski müşterilerinize
    özel oluşturduğunuz indirimli ürünlerin satışını yapın. Mail kampanyaları aynı
    zaman da etkili seo teknikleri
    arasında yer almaktadır. Bu yüzden dikkatli ve özen göstererek uygulamanız
    sizlerin kazanç anlamında yararınıza olacaktır.
  • Ödeme altyapılarınız da yukarıda saydığımız
    maddeler kadar geniş olması gerekmektedir. Ve genel olarak ne satıyor olursanız
    olun, ücretsiz kargo ile hizmet sağlamaya özen gösterin. Müşterileriniz
    sitenizden yapacağı 100 TL’lik alışveriş sonunda şikayetçi olmadan sepetine
    gidebilir ama emin olun ki 10 TL’lik kargo parası için siparişini iptal edecek
    ve sepetini kapatıp siteden çıkacaktır. Pire için yorgan yakmayın 😊

İzmit web tasarım | E-Ticarette Reklam Nasıl Olmalıdır?

E-Ticarette reklam
yöntemleri
tam olarak sizin stratejilerinize ve müşteri kitlenizin hangi
platform üzerinde olduğuna bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Ama bu
soruya genel olarak cevap verecek olursam. Her zaman kendinizi ve
müşterilerinizi, kitlenizi test edin. Facebook her ne kadar geri kalmış artık
instagram kadar popüler değil denilse de bazen tabiri caizse boynuz kulağı
geçebiliyor, satışlar konusunda ciddi rakamlara ulaşabiliyoruz. Bizler müşterilerimiz
için her seferinde farklı alternatifler üretiyor ve müşteri satışlarımızı
arttırmaya yönelik çalışmalar sürdürüyoruz. Sizler de farklı alternatiflerle
birlikte instagram, facebook, twitter, youtube gibi mecraları tercih edebilir,
buna ek olarak Google ads, mail marketing gibi seçenekleri de dahil
edebilirsiniz.

Evet genel olarak özetleyecek olursak; her zaman için
sattığınız ürünün arkasında duran bir satıcı olun ve ne satıyor olursanız olun
hiçbir zaman kendinizi ve markanızı kötüleyecek, karalayacak bir davranışta
bulunmayın. Unutmayın ki, fiziki mağazalarınız birgün kapabilir ama dijital
pazarlama sonucunda elde ettiğiniz müşteriniz sizlere baki kalacaktır. 😊

İhtiyaçlarınız ve sorularınız için bana whatsapp üzerinden
ulaşabilirsiniz. Bir sonra ki yazımda görüşme üzere 😊

About Ali TAŞCI

Merhaba Ben Ali TAŞCI 27.05.1993 Kocaeli/İzmit doğumluyum. Üniversiteyi Burdur Mehmet Akif Ersoy Ünviersitesi Gölhisar Meslek YÜksekokulun da Bilgisayarlı Vergi ve Muhasebe Uygulamaları bölümünde tamamladım. Uzun yıllardır WordPress altyapısını kullanarak web site tasarımı ve Photoshop ve Adobe İllustrator ile de grafik tasarım hizmetleri vermekteyim. Sosyal medya araçlarını aktif şekilde kullanarak kreatif tasarımlar ve müşteri gözünden bakma yeteneğimi geliştirdim. Kurumsal kimlik çalışmaları, site tasarımları, seo ve smm alanların da kurum ve kuruluşlara freelance olarak hizmet sağlamaktayım.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Please mark all required fields.

× Whatsapp üzerinden iletişime geçebiliriz!