E-Ticaret Paketleri 2020 ve Geliştirme Rehberi

e-ticaret paketi 2020
  • 04/03/2020

Günümüzde hemen hemen tüm büyük ve orta ölçekli işletmelerin bir e-ticaret sitesi mevcut. Hal böyle olunca e-ticaret paketleride popülerlik kazanmaya devam etmekte.

Bu kadar popüler olmalarının yanı sıra işletme sahipleri hala tam olarak nasıl bir yol izleyeceklerini, işletmelerini ne şekilde büyütebileceklerini bilememektedirler.

Bugün ki yazımız da bu işletme sahiplerini baz alarak bir yol haritası oluşturacak ve işletmemiz ile birlikte işlerimizi daha fazla ne şekilde geliştirebiliriz, potansiyel müşterilerimize ne şekilde ulaşabiliriz bunlardan bahsedeceğiz.

e-ticaret paketleri
e-ticaret paketleri

Bunun öncesinde öncelikli olarak e-ticaret sitesi nasıl kurulur, nasıl bir yol haritası oluşturmalıyız kısaca bundan bahsederek yazımıza devam etmek istiyorum.

mi? E-Ticaret Sitesi Kurulumu mu?

Bu soru hemen hemen herkesin kafasını kurcalayan durumlardan birisidir. Acaba sıfır bir e-ticaret paketi mi almalıyım yoksa kendim sıfırdan bir sitesi oluşturup o şekilde mi yol izlemeliyim diye. Şunu açıkça belirtmekte fayda var ki eğer sektöre ilk defa giriş yapıyor ve bu konuda tam olarak ne yapacağınızı bilmiyorsanız her zaman için profesyonel bir destek almanız sizlerin hem zaman hemde paradan tasarruf etmenize imkan sağlayacaktır.

Diğer yönden eğer web sitesi yönetimi ve kurulumu konusunda profesyonellik taşıyorsanız bu konuda hazır paketlerden ziyade kendi sitenizi ve kendi altyapınızı oluşturmanız tüm emir komutanın sizde olmasına imkan sağlayacağı gibi, neyi ne şekilde oluşturduğunuzu bildiğinizden dolayı ileride oluşabilecek problemler de çözüm üretebilmeniz daha kolay olacaktır.

Ayrıca bir web sitesi yönetimi bazen sanıldığı kadar kolay olmayabiliyor. Bu gibi durumlara karşı eğer hiçbir bilginiz yoksa en azından yönetimi konusunda profesyonel destek almanız yine sizlerin zaman ve para konusunda tasarruf etmenize imkan sağlayacaktır.

e-ticaret iş geliştirme
e-ticaret iş geliştirme

Genel olarak başlığımızı cevaplayacak olursak eğer eğer ilk defa bu işe giriyorsanız her zaman için profesyonel bir destek almanız sizlerin yararına olacaktır. Onun dışında ki tüm durumlar sizlere zaman ve para kaybettirecektir.

2020 Nasıl Geliştirilir? Potansiyel Müşteriye Nasıl Ulaşılır?

Potansiyel müşteriye ulaşabilmeniz için öncelikli olarak kendinizi tanımanız gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi nasıl geliştirilir demeden önce ben ne satıyorum, sattığım ürünün muhatabı kim bunun sorusunu kendinize verebilmeniz gerekiyor.

Bu soruları benden size tavsiye bir kağıda maddeler halinde yazmanız. Biz kimiz? Ne ürün satıyoruz? Hedef kitlemiz kim? Ürünü pazarlama noktasında neler yapıyoruz? Bu işi ne kadar ciddiye alıyoruz ve bu işe ne kadar para ayırıyoruz?

Bu sorular sizleri şimdiden sıkıyor olabilir ama öncelikli olarak kendi sınırlarınızı belirlemeniz gerekiyor ki o sınırlar içerisinde hareket edebilin. Bu soruların cevaplarını kendinize bırakıyorum, zaten bu sorulara kendiniz dürüst ve doğru şekilde cevap verebiliyorsanız bundan sonrası sizin için daha keyifli olacaktır.

e-ticaret geliştirme yolları 2020
e-ticaret geliştirme yolları 2020

Eğer bu sorular karşısında hala tam olarak ve net bir cevap veremiyorsanız öncelikli olarak bu sorulara doğru ve net cevap verene kadar sektör de biraz zaman geçirin. Kağıdı tam şekilde doldurduktan sonra şimdiden sonra yazacaklarıma kulak kabartabilirsiniz 🙂

Bir örnek üzerinden ilerleyelim. Ahmet diye bir vatandaşımız olsun ve ahmet arkadaşımız internet sitesi üzerinden organik yumurta satıyor olsun.

Bundan sonra ki süreçte Ahmet’in iş hayatını olumlu yönde nasıl değiştirebiliriz, dijital pazarını nasıl büyütebilir ve potansiyel müşterisine ulaştırabiliriz bunlardan bahsedeceğiz.

Öncelikli olarak Ahmet bu ürünleri kendi üretiyor olsun, yani ekstra olarak hiçbir şekilde masraf oluşturmuyor kendisine. Sadece tavuklarının bakım masrafları ve genel gider masrafları mevcut onun dışında Ahmet’i parasal olarak zorlayacak hiçbir durum yok. Bu güzel!

Ahmet yumurta üretimi konusunda herşeyi biliyor fakat e-ticaret ne? e-ticaret nasıl yapılır? bu sorulara cevap veremiyor çünkü daha öncesinde hiç böyle bir pazar içerisinde yer almamış. Merak etmeyin, Ahmet’i hep beraber iş sahibi yapacağız 🙂

Ahmet bu konuları bilmediğinden ama yumurtalarını daha fazla kişiye ulaştırmak istediğinden dolayı şehrinde ki X firma ile görüşmeye gidiyor ve bu konuda firma ile görüşme içine giriyor. Firma Ahmet’in aklındakilere uygun olarak yol haritası oluşturuyor ve süreç başlatılıyor.

e-ticaret potansiyel müşteri nasıl bulur
e-ticaret potansiyel müşteri nasıl bulur

Bu kısımları es geçiyorum çünkü bu işlerde bilginiz olmadığında profesyonel anlamda bir firmadan destek almanız gerektiğini yukarıda belirtmiştim. Tekrar üstünden geçmeyerek devam ediyorum.

Ahmet bey profesyonel olarak sürecini başlatıyor ve e-ticaret sitesi kuruluyor, pazar yerlerine girişleri yapılıyor ve ürünlerini sitesine yüklemeye başlıyor.

Öyle ki Ahmet bey yumurta satayım derken yandan ekstra paketler oluşturmaya başlıyor, nasıl mı? 1 LT taze inek sütü ile birlikte 15’li yumurta vermeye başlıyor ve ikisini ekstra masraf ödemediğinden dolayı daha uygun fiyatlara satıyor. Bu genel olarak sitesini ziyaret eden kullanıcıları memnun etse de bu durum Ahmet bey için yeterli olmaz.

Biz Ahmet beyin işini büyütmesi için elimizden geleni yapacağız bu yazımız da o yüzden yapılacak yatırımın sınırı sadece bizim makalemiz ile sınırlı 🙂

Ahmet bey profesyonel web sitesini oluşturdu, sosyal medya hesaplarını açtı, pazar yerlerine girişini yaptı ama bundan sonra ki süreçte çalışma sağladığı firma ekstra olarak hiçbir katkı sağlamadı ve Ahmet bey yalnız kaldı diye düşünelim.

Peki Ahmet bey ne yapacak? Bundan sonra ki süreçte Ahmet beyin kendi kendine işini nasıl geliştirebilir bunlardan bahsedelim.

e-ticaret paketleri 2020
e-ticaret paketleri 2020

Öncelikli olarak Ahmet beyin web sitesini daha ön plana çıkartması için bir seo çalışmasına ihtiyacı var. Bunu kendisinin yapmasını bekleyemeyiz o yüzden web tasarım sitesinin dışında seo firması ile görüşme yapmalı ve seo hizmeti almalı.

Bu durumu hallettiğini var sayalım ve Ahmet bey ortalama 6 aylık sürecin sonunda web sitesine ziyaret almaya başladı. Bu süreçte sattığı ürünler ile birlikte ortalama bir kazanç yakalarken 6 aylık sürecin sonunda daha ciddi satışlar yaparak daha fazla ciro yapmaya başladı ama bu durum Ahmet bey için yeterli olmaz, tabi ki bizim içinde.

O yüzden durmak yok daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmalıyız, ne yapalım?

Bu noktada Ahmet beyin sosyal medya hesaplarını aktif kullanması gerekiyor, farkındaysanız 6 aylık sürecin sonunda sadece web sitesi üzerinden satış yaptık herhangi bir sosyal medya çalışması veya farklı bir çalışma yapmadık. O halde biraz da sosyal medya hesaplarımıza ağırlık verelim.

Peki ama sosyal medya hesaplarımız da cep telefonunda çekilerek atılan resimler iş görür mü? Ben size söyleyeyim hiçbir iş görmez. Biz elle tutulur bir ürün satmadığımız için ürünlerimizi resimlerinden satmamız gerekiyor o yüzden profesyonel fotoğraflama bu noktada çok önemli.

Profesyonel fotoğraflama için Ahmet bey bir fotoğraf stüdyosu ile anlaştı ve ürünlerini profesyonel olarak fotoğraflattı ve sosyal medya hesaplarına yükledi ama hiçbir etki alamadı yani beklediğini bulamadı. Neden mi? Çünkü Ahmet sosyal medya hesaplarında resmi atınca binlerce Like ve Yorum alacağını sanıyordu ama öyle olmadı, Hashtag kullanımı yapmadığı ve potansiyel müşterisinin hangi aramaları yaptığını bilmediği için kuru kuruya resimlerini atmış oldu.

e-ticaret paketi 2020
e-ticaret paketi 2020

Merak etmeyin Ahmet bey bu konuda kendine profesyonel olarak bir sosyal medya uzmanı tuttu ve part time olarak işinde onu çalıştırıyor. Ürünlerini belli periyotlarda düzenli olarak sosyal medya uzmanı yüklüyor ve günlük popüler hashtaglerinde içerisinde olduğu sektörel hashtagler kullanarak ürünleri potansiyel müşterisine göstermeye başladı. Sosyal medya üzerinden DM ile sorular sorulmaya hatta ara ara sipariş almaya bile başlandı. Hatta inanır mısınız sosyal medya hesapları üzerinden web sitesine ciddi bir trafik almaya başladı.

Artık Ahmet bey iki kanal üzerinden tanıtım yapıyor ve tanıtımlarını potansiyel satışa çeviriyor. Elinde güçlü bir web sitesi, potansiyele ulaşmış bir sosyal medya hesabı var ama pazar yerlerine girdiği günden bugüne kadar ki süreçte herhangi bir gelişim kaydedemedi, gelen siparişler sonrasında hiç kimse geri bildirim yapmadığı için mağazalar hala düşük seviyede bu duruma nasıl çare bulabiliriz?

O halde müşterilerimiz ile birebir iletişime geçelim. Ahmet bey’de tam olarak öyle yaptı. Müşterilerinin cep telefonlarından onlara kurumsal 0850 telefon numarası üzerinden geri dönüş yaparak ürünlerinden memnun kalıp kalmadıklarını sordu. Olumlu geri dönüşlerini mağazalarını puanlamalarını rica ederek beyan etti ve müşterileri de Ahmet beyin geri dönüşü ve ürünlerinin arkasında durmasını beğendiğinden dolayı pazar yerlerinde ki mağazalarına olumlu yorum ve puanlama yaparak alışverişini taçlandırdı.

İşte artık Ahmet beyin pazar yerleri de potansiyel yorumlar ve puanlamalar sayesinde kategorisinde daha ön planda gözüküyor peki bu kadar mı tabi ki değil bizim daha fazla kişiye ulaşmamız gerekiyor sırada ne var o halde?

Tabi ki WhatsApp reklamları. Biliyorsunuz ki günümüz de artık hemen hemen herkes whatsapp kullanıyor bundan dolayı whatsapp kullanımını göz ardı etmek oldukça yanlış olur. Peki ama whatsapptan tanımadığımız kişilere nasıl ulaşacağız, veya insanlara biz yumurta satıyoruz buyurun mu diyeceğiz ? Tabi ki hayır bu konuda Ahmet beyin hala eksiği var ama biz onun eksiğini kapatarak ona bir webmaster tavsiyesinde bulunduk ve artık Ahmet bey whatsapp reklamcılığını bir webmaster’a yaptırıyor.

kocaeli e-ticaret firması
kocaeli e-ticaret firması

Webmaster 12 ile 16 arası cep telefonu datası üzerinden indirime giren ürünlerini ve web site linkini gönderiyor. Ahmet artık part time çalıştırdığı elemanı sayesinde oyuna yeni bir oyuncu daha soktu ve 4 kanal üzerinden ciddi olarak trafik ve sipariş alıyor ama Ahmet beye bu durum yeterli değil tabi ki bize de Ahmet beyi daha fazla insana sunmamız gerekiyor peki ama nasıl?

Sırada tam olarak daha fazla kitlelere ulaşmasına olanak sağlayacak işlem var. E-mail marketing ile birlikte Ahmet bey binlerce mail adresine aynı anda tek bir içeriği çok rahat bir şekilde gönderiyor. Hemde bunu part time çalıştırdığı webmaster sayesinde yaparak 2 farklı işi tek bir ücret ödeyerek yapıyor.

Ahmet bey mail kampanyası üzerinden web sitesine ciddi trafik aldığı gibi marka bilinilirliği de günden güne artmaya başladı. Hatta öyle ki 1 yılı çoktan devirdi bile bir yıldır aktif olarak instagram, pazar yerleri, web sitesi, whatsapp, mail üzerinden ciddi olarak trafik alıyor ve bu trafiklerini ciddi olarak siparişe döndürebiliyor.

Ama Ahmet bey web sitesinde ki ürünlerin eksik olduğunun farkında artık ev yapımı tereyağ, kaymak, bal, pekmez gibi ürünleri de kampanyalı ürünlerin içerisine koyarak ekstra olarak satışlar yapmaya başladı. Hatta öyle ki kampanyalı paketlerin yanında ekstra olarak indirimli ürünler sunarak sepetin miktarını arttırmaya başladı.

Ama web sitesinde bir eksik fark etti oda canlı destek bunun için üniversiteden ilgili bir öğrenci bularak onunla saatlik anlaştı ve bu anlaşma sonrasında artık web sitesinde canlı destek hizmeti de sunuyor. Problem yaşayan müşterilerine anlık çözümler üreterek problemleri satışa çevirmesine olanak sağlıyor.

Bu problemi de çözdü ama ahmet bey sosyal medya üzerinden hiçbir reklam yapmadı. Nasıl bir reklam yapmalı ki gelen ziyaretçileri ile eş değer özelliklere sahip diğer insanlara ulaşabilsin. Bunun için en güzel yol katalog reklamları ile birlikte facebook pixel kullanımı geliyor Ahmet beyin çalıştığı webmaster’ın aklına.

Ahmet bey instagram ve facebook ortak çalışma yapılacak şekilde facebook pixel ile birlikte katalog reklamı oluşturarak bütün ürünlerini kullanıcıya sunuyor. Ve daha öncesinde alışveriş yapmış, ürünü sepete eklemiş ama satın almamış, katalogları ve ürünleri gezmiş müşteriler dahil olmak üzere aynı özellikleri taşıyan yeni müşterilerine ürünlerini göstermeye başladı. Bu süreçte de sosyal medya hesabı üzerinden ciddi bir geri dönüş aldı. Buda Ahmet bey için yeterli değil daha farklı şeyler yapması gerekiyor.

e-ticaret potansiyel müşteri nasıl bulur
e-ticaret potansiyel müşteri nasıl bulur

O halde Ahmet bey’in görsel olarak insanlara ürünlerini sunması gerekiyor. Bunun için de başvuracağı en güzel mecralardan birisi de hiç şüphesiz ki Youtube. Youtube üzerinde yapacağı reklam için bir reklam ajansı ile anlaşıyor ve ürünlerinin pazarlamasını yapacağı çok güzel bir animasyon filmi oluşturuyor ve youtube üzerinden web sitesine gelecek bir trafik oluşturuyor.

Ahmet bey artık internette ciddi olarak tanınıyor ve sektör de 1.5 yılını devirmiş durumda. Bu süreçte 2 tane part time eleman çalıştırmaya devam ettiği gibi 5 ayrı kanal üzerinden potansiyel müşterilerine hala ulaşmaya devam ediyor.

Bu süreç Ahmet beyin işine yatırdığı para ile eş orantılı olarak artarak devam edecek ama genel olarak Ahmet bey mahallesinde başladığı tekli yumurta satışından artık Türkiye’nin her noktasına aktif kargo gönderimi yapıyor. 🙂

E-Ticaret Masraflı mı? E-Ticaret Sitesinden Ne Kadar Kazanırım?

Bu durum tamamen sizin bu işe ne kadar önem verdiğiniz ile aynı orantılıdır. Bu işe gönül vermiş ve kendini tam olarak bu duruma adamış insanların kazandıkları sizleri hiçbir zaman şaşırtmasın ve korkutmasın.

e-ticaret paketleri kocaeli
e-ticaret paketleri kocaeli

Dijital pazarlama günden güne büyüyen bir sektör olduğundan dolayı herkes bir şekilde işin içine girmek istiyor, bundan dolayı pasta ne kadar küçülür ise kazançta o oranla küçülecektir. Fakat bizler genel olarak yukarıda ki örnekte de belirttiğimiz gibi Ahmet bey’in bir iş modelini oluşturduk ve ortalama bir aşama ile Ahmet bey’in işini büyüttük ve potansiyel müşterilerine ulaştırabildik.

Bu süreçten sonrası Ahmet beyin tamamen kendi inisiyatifine kalmış bir durumdur. İşini isterse daha ileriye taşıyabilir dilerse elinde ki potansiyel müşteri ile standart satışlarına devam edebilir.

About Ali TAŞCI

Merhaba Ben Ali TAŞCI 27.05.1993 Kocaeli/İzmit doğumluyum. Üniversiteyi Burdur Mehmet Akif Ersoy Ünviersitesi Gölhisar Meslek YÜksekokulun da Bilgisayarlı Vergi ve Muhasebe Uygulamaları bölümünde tamamladım. Uzun yıllardır WordPress altyapısını kullanarak web site tasarımı ve Photoshop ve Adobe İllustrator ile de grafik tasarım hizmetleri vermekteyim. Sosyal medya araçlarını aktif şekilde kullanarak kreatif tasarımlar ve müşteri gözünden bakma yeteneğimi geliştirdim. Kurumsal kimlik çalışmaları, site tasarımları, seo ve smm alanların da kurum ve kuruluşlara freelance olarak hizmet sağlamaktayım.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Please mark all required fields.

× Whatsapp üzerinden iletişime geçebiliriz!