fbpx
Verification: 886b325d6bbbe93f
E-Ticaret İçin Satış Stratejileri Nelerdir? İzmit Web Tasarım

  • 27/09/2019

Hemen hemen bütün işletmelerin kafasını kurcalayan soru işaretlerinden birisi de satışlarımı nasıl arttırabilirim, daha çok kullanıcıya nasıl ulaşabilirim veya daha fazla kendimi nasıl ön plana çıkartabilirim şeklinde olmaktadır. Bugün ki makalemiz de bu soruların genel olarak hepsine cevap verecek ve e-ticaret için satış stratejileri nelerdir sorusunu kafalarımız da netleştirmiş olacağız. E-ticaret sitesi seo çalışması konusunda da ilerleyen zamanlarda geniş kapsamlı bir rehber oluşturmayı düşünüyoruz fakat öncelikli olarak satış stratejilerimiz nelerdir, hangi yolları kullanarak daha fazla ön plana çıkabiliriz bunları ele alacağız.

Hazırsanız başlıyoruz.

E-Ticaret Nedir? E-Ticarette Başarılı Olmanın Sırları Nelerdir?

Genel bir başlık gibi gözükse de yorumlamak kişiden kişiye
göre farklılık gösterebilir. Her ne kadar e-ticaret internet üzerinde satış
yapmak ve para kazanmak olarak nitelendirilse de e-ticaret fiziki ticaretten
daha zor ve daha dikkat gerektiren bir alandır. Öyle ki, fiziki mağazalarınız
da oluşabilecek herhangi bir hatayı karşılıklı hoşgörü çerçevesinde saniyeler
içerisinde çözebileceğiniz gibi dijital platformlarda hiçbir zaman müşterinizi
göremeyecek ve onu hiçbir zaman yapacaklarından alıkoyamayacaksınız. Bu
durumların önüne geçmek imkansıza yakın olmasının yanı sıra bu durumları
yaşatmamak ve %100 müşteri memnuniyeti sağlamakta e-ticaret firmasının elinde
olan bir durumdur.

E-Ticarette başarılı olmakta tam olarak burada yatmaktadır.
%100 müşteri memnuniyeti. Bunu uygulamak ve sürekliliğini sağlayabilmek e-ticaret
mağazaları için uzun vadede her zaman kalıcı müşterinin yanı sıra dijital
platformlarda itibar oluşturmasına doğrudan etkilidir. Bunun için danışmanlığını
sağladığımız firmaları da her zaman uyardığımız gibi altını çizdiğimiz konulardan
birisi de müşteri ilişkileridir. Hiçbir zaman işinizi küçümsememek ve
yaptığınız işi basite almamanız gerekmektedir. Eğer bu düşünceye kapılırsanız
veya kapıldığınız an kaybetmeye ve yavaş yavaş çöküş yaşamaya başlamışsınız
demektir.

Bu yüzden karşınızda müşterinize her zaman sizin fiziki
mağazanızı ziyarete gelen bir müşteri gibi davranmalı ve bu nezaket dilinden
asla uzaklaşmamalısınız. Müşteri siteniz üzerinde geçirdiği süre zarfınca onu
adım adım takip etmeli, anlık doğacak ihtiyaçlarda saniyeler içerisinde çözüm
üretmeniz gerekmektedir.

Unutmayın ki günümüzde dijital pazarlama bir hayli yüksek boyutlara
ulaşmıştır. Bundan dolayı kimsenin yaşadığı problem karşısında dakikalarca beklemez.
Bundan dolayı atik olmalı ve kullandığınız sisteme de hâkim olmalısınız.
Öncelikli olarak aracı süren sizsiniz. Yolcularınızın hangi durakta ne kadar
yakınlıkta ineceğini ise sizler belirlersiniz. Müşterilerinizi araçtan yol
üzerinde indirirseniz onların zarar görmesine ve bir daha sizin arabanıza binmemesine
neden olabilirsiniz. Bu yüzden şoförlüğü iyi olan birisine emanet etmeniz ve bu
konuda ciddi hizmet sağlamalısınız.

Genel olarak tek amacınız bu olmalı. Eğer bu kavramı
kafanızda sağlam zeminler üzerine oturtabilirseniz sonrasında zaten hiçbir
problem yaşamadan kalıcı ve sadık müşteri kitlenizi de oluşturmuş olacaksınız.

Yine de yeni müşteriler edinmek ve kaliteli hizmet sağlamak
adına kullanabileceğiniz bazı araçlar bulunmaktadır. Dilerseniz bunları da kısaca
açıklayalım.

Mail Bültenleri Oluşturun

Mail bülteni oluşturmak
sizleri her zaman rakiplerinizden bir adım öteye taşıyacak hareketlerin başında
yer almaktadır. Unutmayın ki, günden güne büyüyen dijital platformlarda bir
kere sitenize ziyaret eden insan ikinci kez sizi bulamayabilir veya sizlerin
site dizaynı hoşuna gitmemiş olabilir. Bu yüzden potansiyel müşterinizi kaybetmemeniz
gerekmekte o yüzden e-mail bülteni oluşturarak kendinize gönüllü takipçiler
edinmeniz her zaman için avantajınıza olacaktır.

Bu durumu hiçbir zaman suiistimal etmemekte önemli bir konu
tabi ki. Hiçbir zaman elinizdeki datayı 3. Kişilerle paylaşmamalı ve gereksiz
yere mail kutularını işgal etmemelisiniz. Bu konudaki en güzel kullanım özel günlerin
hatırlanması, yeni ürünlerin bildirimi veya haftalık veya aylık yaptığınız ürün
kategorilerinde ki indirim haberleri olabilir. Bunun dışında mail kutularında
birden fazla maili gören kullanıcılar sizlerin spam çalışmanızdan rahatsız
olacak ve bir süre sonra e-bülten aboneliğinizden çıkacaktır.

Elinizdeki potansiyel müşterilerinizi hiçbir zaman gereksiz
yere rahatsız etmeyiniz.

Sosyal Medya Paylaşımlarına Önem Verin

Sosyal medya paylaşımları da bir e-ticaret sitesinin olmazsa
olmaz araçlarının başında yer almaktadır. Sosyal medya aracınız sizin
mağazanızın giriş kısmında ki camları gibi düşünebilirsiniz. Burayı
olabildiğine canlı tutmanız sizleri her zaman potansiyel müşteri ile
buluşturmaya yarayacaktır. Bundan dolayı gereksiz paylaşımlardan veya düşük
kaliteli çekimlerden uzak durun. Gerekirse bu konu ile alakalı olarak
profesyonel fotoğraf çekim hizmeti alabilir, ürünlerinizin her birini
profesyonel fotoğraflayabilir, düzenleyebilir ve servis edebilirsiniz.
Unutmayın ki hiçbir kullanıcı kötü bir görüntü kalitesinde ürün beğenmez ve o
tarzdaki görsellerden olabildiğine hızlı şekilde uzaklaşır. Bu durum sizlere
potansiyel müşteri kaybettirmesinin yanı sıra itibar kaybettirmeye de neden
olur.

İlk önce kendinize şunu sormanız gereklidir; Ben böyle bir
ürün görsem beğenir veya etkileşime geçer miyim? Eğer bu sorunun cevabını
kendinize verebiliyorsanız, yapmanız gerekeni de biliyorsunuz demektir.

İkinci olarak da sosyal medya üzerinde her ürününüz için
birbirinden farklı sponsorlu çalışmayı ihmal etmeyin. Unutmayın ki sponsorlu
reklamlar sizler için bir gider değil aksine potansiyel müşterilerinize daha
rahat ulaşmanıza imkan sağlayan araçlardır. Bundan dolayı profesyonelce analiz
edilmiş ve hedef kitle odaklı çalışılmış sponsorlu reklamlarda her zaman
kazançlı olacağınızı bilmenizde yarar var.

Bu konuda yine altını çizmekte fayda var ki, profesyonelce
hazırlanmış bir sponsorlu reklamı hiçbir zaman cep telefonu üzerinden hazırlanan bir sponsorlu reklam ile kıyaslamayın
ve aynı sonucu vereceğini düşünmeyin.

Tanıtımlarınızı İhmal Etmeyin, Siz Değerlisiniz Unutmayın

Bu başlık işin biraz Seo kısmına girmektedir fakat yine de
üstün körü anlatmakta yarar vardır diye düşünüyoruz. E-ticaret için satış stratejileri konusunda belirttiğimiz yukarıda
ki 2 başlık sizlere olabildiğine fayda sağlamasının yanı sıra birde kurumsal
yapınızın tanıma ihtiyacı vardır. Bu tanıtımlar her zaman için büyük markaların
altında sergilenmektedir. Bu konuda nasıl bir yol izleyeceğinizi bilmiyor
olabilir, belki böyle bir kavramı ilk defa duymuş dahi olabilirsiniz fakat her
zaman için şunu belirtiriz ki, bilmek değil öğrenmemek ayıp.

Bunlara vakit ayıracak kadar vaktiniz yoksa bile bu konuda
kendinize profesyonel bir danışman tutabilir, aylık çalışma sistemi
oluşturabilirsiniz.

Unutmayın ki firmalar arasında da bir itibar söz konusudur.
Her ne kadar e-ticaret yapıyor dijital bir mağaza sahibi gözüküyor olsanız da
sizler de vergi mükellefisiniz ve fatura kesiyorsunuz yaptığınız
ticaretlerinize karşı. Bundan dolayı hiçbir zaman kendinizi diğer mağaza ve
firmalardan farklı tutmayarak rakiplerinizden daha fazla ön plana çıkmak için
devamlı olarak tanıtım yazılarınızı yayınlatmanızda fayda vardır. Bunun en güzel
yönlerinden birisi de lokalde her zaman adınızı duyurmuş ve insanlara kulak aşinalığı
oluşturmuş olacaksınız.

E-Ticaret İçin Youtube Reklamları

Aslında yukarıda ki başlıklara nazaran şuan daha değerli
olan bir başka başlığımız da e-ticaret
siteleri için youtube reklamları
. Bu başlığın önemli olmasının en büyük sebeplerinden
birisi de Türkiye’de youtube kullanıcılarının bir hayli artması ve youtube Türkiye’nin
günden güne büyüyen altyapısı olmasından kaynaklıdır.

Şunu belirtmekte fayda var ki youtube üzerinde yapacağınız
seo çalışmaları ve firmanız adına oluşturacağınız gönderiler sizlere her zaman
potansiyel müşteri olarak geri dönecektir.

Peki ama youtube üzerinde nasıl bir yol izlemeniz gerekiyor
? Nasıl firmanızın tanıtımını yapacaksınız diye kendi kendinize soruyor
olabilirsiniz. Merak etmeyin hemen açıklıyoruz 😊

Bir butik firmanız olduğunu varsayalım ve internet üzerinde
bir e-ticaret sitenizin olduğunu varsayalım. Bu noktaya kadar her şeyi eksiksiz
yaptınız fakat hala gerekli kitleye hitap edemiyorsanız burada strateji
geliştirmeli ve daha farklı yollar aramalısınız. Bunun da en güzel yollarından
birisi de youtube reklamları ve youtube içerikleridir. Youtube üzerinde
oluşturacağınız bir tanıtım videosu ile birlikte nokta atışı hedef kitlenize ulaşabilir,
anında satışa başlayabilirsiniz.

Youtube üzerinde hedef kitleye ulaşmayı bir başka konumuzda
tek bir başlık altında derinlemesine inceleyeceğiz.

Tabi ki son ve diğer başlıklar kadar önemli bir diğer
konumuz da profesyonel e-ticaret sitesi
hazırlama
dır. Bu konuda hemen hemen bütün firmalar büyük bir yanılgıya
düşmektedir. Ziyaretçi kayıplarının site üzerinde ki ürünlerden veya
fiyatlarından olduğunu düşünmektedir fakat bu büyük bir yanılgıdır. Bu imkânsız
demiyor veya kesinlikle bu nedenden dolayı kayıplar yaşıyorsunuz diyemeyiz fakat
öncelikli olarak ziyaretçi kayıplarınızın neden kaynaklı olduğunu derinlemesine
araştırmanız gerekmektedir.

Satışını yaptığınız ürünleriniz piyasa fiyatları ile aynı
seyrediyor ve kaliteli görseller ile ürünlerinizi müşterilerinize sunuyorsanız
bu noktada yaşayacağınız problem yok demektir. Fakat şunu belirtmek isterim ki,
her zaman için yükleyeceğiniz ve satışa hazırladığınız ürünleri büyük bir özen
ile dikkatli şekilde yerleştirmelisiniz. Unutmayın, ilk buluşmada müşterinize
doğru bilgileri ulaştırmazsanız müşteriniz her zaman için sizlerin sitesinden
eksik bilgiler ışığında alışveriş yapacak belki anlamadığı bir açıklama
yüzünden yanlış sipariş verecek ve sizlere tekrar iade ederek gereksiz bir
süreç ve maliyet oluşturacaktır.

Bundan dolayı müşterilerinizin kafasında oluşabilecek bütün
soru işaretlerini açıklamalarınız da başlıklarınız da ürün görsellerinizde net
bir şekilde belirtmenizde fayda var.

Eğer ürünleriniz baştan sağma ise bu konuya acilen ve hızlı
şekilde el atmanızda fayda var. Farkı %100 göreceğinizi garanti edebilirim.

İkinci olarak tabi ki müşterilerinize profesyonelce dizayn
edilmiş bir sitesi sunmanız sizlerin yararına olacaktır. Müşterilerinizin
her aradığını kolaylıkla bulabildiği ve rahatlıkla içerikleri inceleyebildiği
kullanıcı dostu bir web sitesi oluşturmanız ve müşterilerinizin sitenizin
içerisinde daha fazla zaman geçirmesini sağlamanız Google tarafından da olumlu
karşılanacak olup sitenize değer kazandıracaktır. Bu konulara dikkat ettiğiniz
sürece her zaman kazanan siz olacak ve başarılı ve profesyonel bir e-ticaret
sitesine sahip olmuş olacaksınız.

Yine de aklınıza takılan ve merak ettiğiniz noktalar olursa
yorumlar bölümünden bana iletmeyi unutmayın. Seve seve sizlere yardımcı olmak
için burada olacağım 😊

About Ali TAŞCI

Merhaba Ben Ali TAŞCI 27.05.1993 Kocaeli/İzmit doğumluyum. Üniversiteyi Burdur Mehmet Akif Ersoy Ünviersitesi Gölhisar Meslek YÜksekokulun da Bilgisayarlı Vergi ve Muhasebe Uygulamaları bölümünde tamamladım. Uzun yıllardır WordPress altyapısını kullanarak web site tasarımı ve Photoshop ve Adobe İllustrator ile de grafik tasarım hizmetleri vermekteyim. Sosyal medya araçlarını aktif şekilde kullanarak kreatif tasarımlar ve müşteri gözünden bakma yeteneğimi geliştirdim. Kurumsal kimlik çalışmaları, site tasarımları, seo ve smm alanların da kurum ve kuruluşlara freelance olarak hizmet sağlamaktayım.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Please mark all required fields.

× Whatsapp üzerinden iletişime geçebiliriz!