2024'te Google Benim İşletmem Girişinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz? • Ali TAŞCI

2024’te Google Benim İşletmem Girişinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz?

Google Benim İşletmem (GMB) artık Google İşletme Profili olarak biliniyor. Aşağıdaki makale işletmenizin profilini optimize etmenize yardımcı olur.

Web sitenize benzer şekilde  , Google Benim İşletmem yönetimi de başarı için gereklidir ve optimizasyon gerektirir.

Temel Çıkarımlar

  • Google Benim İşletmem, işletme sahiplerinin işletmelerinin bir listesini oluşturabilmesi veya bu listede hak talebinde bulunabilmesi için Google tarafından sağlanan bir listeleme platformudur.
  • GMB profilinin amacı, işletme bilgileri eklemek, işletmenizin Google Haritalar’da görünmesini sağlamak, arama yapanlara önemli bilgiler sağlamak ve işletme incelemeleri almaktır.
  • Düzgün bir şekilde optimize edilmiş bir Google Benim İşletmem Profili ile daha iyi sıralamalar elde edebilir ve yerel SEO‘nuzu geliştirebilirsiniz.
Google Benim İşletmem Girişinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz?
2024'te Google Benim İşletmem Girişinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz? 4

Google Benim İşletmem Nedir?

Google Benim İşletmem, Google tarafından sağlanan bir listeleme platformudur. İşletme sahipleri, işletmelerinin bir listesini oluşturabilir veya bu listede hak talebinde bulunabilir. GMB profilinin amacı, işletme bilgileri eklemek, işletmenizin Google Haritalar’da görünmesini sağlamak, arama yapanlara önemli bilgiler sağlamak ve işletme incelemeleri almaktır.

Google Benim İşletmem Küçük İşletmeniz İçin Neden Önemli?

Google Benim İşletmem profili olmadan işletmenizin Google Haritalar’da ve yerel pakette görünmesi pek mümkün değildir. Bu, işletmenizin SEO stratejisi için kötüdür. Bir müşteri işletmenizi bulmaya çalışıyorsa hiçbir sonuç alamayabilirsiniz. Daha da kötüsü işletmeniz için mevcut olan bilgiler yanlış olabilir.

Bir telefon numarasının yanlış olması, bir sokak adresinde bir numaranın eksik olması veya geçmiş bir işletmenin kapalı olarak işaretlenmemesi alışılmadık bir durum değildir. Bu nedenle Google Benim İşletmem profilinizi sahiplenmeniz ve onu yakından yönetmeniz önemlidir.

Google Benim İşletmem Profili Nasıl Açılır?

Google Benim İşletmem Profil Yöneticisi’ne gidin   ve “Şimdi Yönet”i tıklayın. Buradan bir Google Hesabına giriş yapın veya bir Google Hesabı oluşturun ve işletme adınızı ve şehrinizi girin. Eğer görünmüyorsa yeni bir profil oluşturun.

Ardından işletmenizle ilgili temel bilgileri girin ve kimliğinizi doğrulamak için bir kartpostal veya çağrı bekleyin. Kodunuzu aldıktan sonra profilinize girin.

İşletmeniz başka biri tarafından sahiplenildiyse bir e-posta adresiyle birlikte görünür. Bu e-posta adresine erişiminiz yoksa Google’ın sayfayı kimin oluşturduğunu doğrulaması için birkaç gün beklemeniz gerekir. Daha sonra Google’dan bir doğrulama yöntemi talep edebilir ve doğrulamayı posta kartı veya telefon görüşmesi yoluyla alabilirsiniz.

Not:  Google’ın kurallarına göre konumunuz için fiziksel bir adresinizin olması gerekir. Google için bir posta kutusu yeterli olmayacaktır. Ayrıca, işletmenizin türüne bağlı olarak, işletmeniz evinizin dışında faaliyet gösteriyorsa adresi gizleyebilirsiniz.

Google Benim İşletmem’i Optimize Etmenin 8 Yolu

  1. NAP bilgilerinizi gözden geçirin
  2. İşletme açıklamanızı ve kategorinizi ekleyin
  3. Müşteri yorumlarına her zaman yanıt verin
  4. Ürün ve hizmetlerinizi ekleyin
  5. İşletmenizin fotoğraflarını yükleyin
  6. Özel nitelik özelliklerini kullanın
  7. Gönderme özelliğini kullanın
  8. Kovid-19 için güncelleme saatleri

İlanın mevcut durumunu gözden geçirmeli ve verileri optimize etmelisiniz. Bu veriler, aşağıdaki değişikliklerin tümü için özel olarak Google Benim İşletmem yöneticisini kullanır.

1. NAP Bilgilerinizi İnceleyin

Yapılacak ilk şey “Bilgi sekmesine” gitmek. Bilgi sekmesinde NAP bilgilerini gözden geçirmek istiyorsunuz.

Öncelikle işletme adınızı gözden geçirin. İsim doğru şekilde listelenmiş mi? Yelp gibi diğer platformlarla tutarlı mı? Fiziksel konumunuzda listelenen adla eşleşiyor mu? Bunlardan herhangi birine cevabınız hayır ise işletme adınızı güncellemeniz gerekmektedir.

İkinci olarak adresinizi gözden geçirin. Örneğin Sokak, Drive olarak mı listeleniyor? Bina numarasını mı kaçırıyorsunuz? Herhangi bir hata fark ederseniz buradaki bilgileri güncelleyin. Ayrıca, adresinizi gizlemek istiyorsanız, uygun sektörü seçmeniz halinde adresinizi kaldırmak için “Adresi Temizle” seçeneğini tıklatabilmeniz gerekir.

Son olarak telefon numaranızı gözden geçirin. Her şeyin doğru olduğundan ve işletmenizin birincil numarasını kullandığınızdan emin olun. İşletmenizde farklı çalışanlar için birden fazla numara varsa, ön ofisinizin ana telefon numarasını kullandığınızdan emin olun.

Google Benim İşletmem Girişinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz?
2024'te Google Benim İşletmem Girişinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz? 5

Girişlerinizi çok çeşitli web sitelerinde yönetmek istiyorsanız BrightLocal’a göz atmayı unutmayın. Ayrıca işletmenizin telefon görüşmelerini takip etmek istiyorsanız CallRail’i düşünün.

2. İşletme Tanımınızı ve Kategorinizi Ekleyin

Bilgi sekmesinin alt kısmında işletme açıklamalarına yönelik bir bölüm bulunur. İşletmenizin kuruluşu, değerleriniz, sağladığınız hizmetler ve hizmet verdiğiniz alanlarla ilgili kısa bir açıklama ekleyin.

Hizmet verdiğiniz şehirleri ve hizmetleri eklemeniz çok önemlidir; çünkü bu, Google’a, işletmenizin o bölgedeki o terimlere göre sıralanması için bir sinyal gönderir.

Ayrıca işletmeniz için en iyi işletme kategorisini seçmek istiyorsunuz. Bir kahve dükkanı iseniz, bir kahve dükkanı seçtiğinizden emin olun. Dropshipper iseniz e-ticaret seçeneklerinden birini kullanın. Tüm kategorilerin seçildiğinden emin olun.

Not:  Seçtiğiniz hizmete bağlı olarak adres gizlemeyi etkinleştirebilir ve hizmet alanı seçeneklerini kullanabilirsiniz.

3. Müşteri Yorumlarına Her Zaman Yanıt Verin

Google Benim İşletmem profiliyle müşterilerden yorum alabilirsiniz. İşletmenizle ilgili tüm yorumları görmek için “Yorumlar” sekmesine gidin.

İlk başta, yorumlarınız en yeni olanlara göre listelenir. Hangi incelemelerin yanıt almadığını görebilmek için “Yanıt Vermediler” seçeneğini tıklayın.

Buradan, listelenen tüm değerlendirmeleri yanıtlayın. Bu, iyi ve kötü değerlendirmeler anlamına gelir. Yanıtlarınızda, incelemeyi yapan kişiye ilgili tüm bilgileri verin.

Ayrıca, mümkün olduğunda alakalı anahtar kelimeleri serpiştirin. Bir kelime profilinizde ne kadar çok görünürse o terim için sıralamada yer alma olasılığınız o kadar artar.

4. Ürün ve Hizmetlerinizi Ekleyin

İşletmenizin ürün veya hizmet sağlayıp sağlamadığına bağlı olarak ilgili sekmeye gideceksiniz.

Ürün ekliyorsanız “Ürünler”e tıklayın. Buradan ürününüzün fotoğrafını yükleyin, uygun kategoriyi seçin ve ürünlerinizin adlarını ekleyin.

Profesyonel ipucu:  İnsanların ürünlerinizi Google’da bulmaya çalışırken aradıkları terimleri kullanın.

Hizmet ekliyorsanız “Hizmetler”i tıklayın. Oraya vardığınızda bir ürün kategorisi ekleyin. Kategorinizi seçtikten sonra aynı çatı altında yer alan hizmetleri ekleyin. Hizmetlerle özel bir açıklama ekleyebilirsiniz. Anahtar kelimeleri bu açıklamaya entegre ettiğinizden emin olun.

5. İşletmenizin Fotoğraflarını Yükleyin

Daha sonra “Fotoğraflar” sekmesine gidin. “Kapak” ve “Logo” görsellerine bakın. Bunlar boşsa logonuzu alın ve renkli bir arka plana yükleyin. Canva gibi bir siteyi kullanarak   250 x 250 piksel boyutunda yeni bir görsel oluşturabilirsiniz. Düz renkli bir arka plan seçin, logonuzu yükleyin ve masaüstünüze aktarın. Son olarak logoyu GMB’ye yükleyin.

Ardından kapak fotoğrafınız için bir fotoğraf seçin. Resmi tarayıcınızda kırpmak için Google Benim İşletmem’i kullanabilir veya resminizi 1024 x 576 piksel boyutuna getirmek için Canva gibi bir araç kullanabilirsiniz. İşiniz bittiğinde resminizi Google Benim İşletmem’e yükleyin.

Google Benim İşletmem Girişinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz?
2024'te Google Benim İşletmem Girişinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz? 6

Son olarak işletmenizle alakalı fotoğrafları yükleyin. Etkileşimi teşvik etmek için işletmenizin ön cephesini, işletmenizin iç fotoğraflarını, personelinizi ve diğer ilgili fotoğrafları eklediğinizden emin olun.

6. Özel Nitelik Özelliklerini Kullanın

Bilgi sekmesinin altında nitelikleri görene kadar aşağı kaydırın. Bu bölümde işletmenizle ilgili bilgileri işaretleyin.

  • İşletmeniz trans bireyler için güvenli bir alan mı?
  • LGBTQ+ dostu musunuz?
  • Müşterilerinize cinsiyet ayrımı gözetmeyen bir tuvalet sağlıyor musunuz?

Müşterileriniz için tüm bu bilgilerin ekleneceği yer burasıdır.

7. Gönderim Özelliğini Kullanın

İşletmeniz bir etkinliğe ev sahipliği yapıyorsa veya bilgi paylaşmak istiyorsa gönderiler bölümünü kullanın. Bir GMB gönderisi başlatmak için “Gönderi” sekmesine gidin. Buradan sağ alttaki mavi butona tıklayın. Gönderinizin kategorisini seçin ve gerekli kopyayı yazın. Bir fotoğraf ve diğer ilgili alanları ekleyin ve “Yayınla”yı tıklayın.

Daha önce Google Benim İşletmem’deki gönderiler yalnızca yedi gün sürüyordu. Artık hiçbir şekilde sona ermiyorlar . Ancak etkinlikleriniz için belirli tarih ve saatleri sağladığınızdan emin olun.

8.COVID-19 için Güncelleme Saatleri

COVID-19’un yaygınlaşması nedeniyle işletmeniz etkilenebilir. Bilgi sekmesine gidin ve niteliklere doğru aşağı kaydırın. Buraya maske gereklilikleri, randevular, personel maskesi gereklilikleri, ateş kontrolleri ve daha fazlasıyla ilgili bilgiler ekleyebilirsiniz.

Bu bilgileri izleyin ve işletmeniz, yerel veya eyalet yönetiminiz değişiklik yaptıkça gerekli güncellemeleri yapın.

Kayıt saatlerinizi birden fazla konum için veya birden fazla platformda yönetmek istiyorsanız Yext gibi bir hizmet kullanmayı düşünün.

Google Benim İşletmem Profiline Sahip Olmanın Yararları

Düzgün bir şekilde optimize edilmiş bir Google Benim İşletmem Profili ile daha iyi sıralamalar elde edebilir ve yerel SEO’nuzu geliştirebilirsiniz. Doğru hizmet alanları, iyi bir adres, tüm hizmetleriniz ve ürünleriniz ve müşteri incelemeleriyle rakiplerinizi kısa sürede geride bırakacaksınız.

Bu, işletmeniz için daha fazla müşteriye ve daha iyi bir web sitesine ve GMB sıralamasına yol açar; bu da alan adınızın otoritesini oluşturmanıza yardımcı olur.

Peki Bundan Sonra Ne Olacak?

Google Profilinize yatırım yapmak size çevrimiçi ortamda avantaj sağlar. Yerel SEO, küçük işletmeler için oyun değiştirici olmuştur. Bu, çevrimiçi bir iş kurmak isteyen e-girişimciler için akıllıca bir harekettir. Mümkün olduğu kadar çok bilgi ve kaliteli medya dosyası eklediğinizden emin olun.

Herkesin girişinizde “düzenleme önerebileceğini” unutmayın; bu nedenle ilk seferde her şeyin doğru olduğundan emin olun. Ayrıca işletmenizin tüm bilgilerinin güncel olduğundan emin olmak için GMB kontrol panelinize düzenli olarak giriş yapmalısınız.  Sonunda, bir alan adı alarak ve işletmenize özel bir web sitesi oluşturarak çevrimiçi varlığınızı genişletebilirsiniz.

Bu konuda profesyonel destek arıyor, herşeyi eksiksiz ve tam şekilde yapılsın istiyorum diyorsanız benimle doğrudan iletişime geçebilirsiniz. Telefon üzerinden iletişime geçmek için 0542 771 16 33

Ali TAŞCI

Ali TAŞCI

Dijital pazarlama, sosyal medya ve web tasarım alanlarında bilgi birikim, tecrübe ve denemelerimi içeriklerim ile derliyor ve sizlerle paylaşıyorum.

Dijital Hizmetlerimden İndirimli Yararlanın

%25 İNDİRİM FIRSATINI KAÇIRMA!

Web tasarım hizmetinden arama motoru optimizasyonuna kadar pek çok hizmet ve daha fazlası için iletişime geçin

Ali TAŞCI Hakkında

2012 yılından beri dijital pazarlama alanında kişi ve kurumlara hizmet sunmaktayım. 2019 yılı itibari ile markam olan Bi Adam Medya Dijital Performans Ajansını kurarak faaliyetlerimi sürdürmeye devam ettim. Bugüne kadar 200+ müşteri ile tam uyumlu olarak hizmet sağladım.

Sizlere de destek sunmak için dönüşünüzü bekliyor olacağım.

Bir Teklif Alın

Bu form, sizinle iletişime geçtiğimizde, projeniz hakkında fiyat, zaman ve anlaşma konusunda daha net ve daha uygun bir bütçe sunmamıza yardımcı olacaktır.